konora

Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

myspys dagar med maja

Av Nora - 8 juli 2014 23:02


skriver ett inlägg lite snabbt då jag snart ska hoppa i säng och gå upp 05.45 imorgon o åka till mitt sommarjobb.

 

Söndag så sa jag o maja att vi slulle till min mormor och hon kom på kvällen. Då tog vi min moppe till en sjö i närheten o badade, där slog jag upp foten på en rot så jag började blöda jättemycket. men vad gör det det går ju över senare.


Måndag kom mormor o morfar o hämta oss efter att ha varit ute o gott med en av våra hundar. Sen blev det en dag med mycket bad och jag rodde väldigt mycket. Vi tog även en paddeltur.


Tisdag så vaknade vi nä'r mormor och morfar åkte iväg för att gå med Miro igen. De är ute o går varje dag, flera timmar med honom. Men vi åt frukost och sen stack ut till hennes badflotte. Såklart fick jag ro hela tiden! Men när de kom tillbaka så hade de med miro till stugan så han o jag bade en hel del. Senare på eftermidagen när mamma kom o hämta oss så körde jag hem! Det är sjukt kul o köra bil! När vi var hemma så  åkte jag o maja till den badplatsen jag slog upp foten o bada en sista gång innan hon drog hem.  Sen var det o fixa djuren o stänga om en hage o lite sådant


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nora - 20 oktober 2014 19:16


Idag när jag kom hem från skolan så åt jag lite snabbt och böt sedan om för att sticka ut i stallet och ta in muffins för att ta en tur med henne. Jag tränsade och sadlade henne och sedan drog ut.   När vi nästan hade kommit till slutet av kohage...

Av Nora - 19 oktober 2014 14:01


Hej hopp i gallopen!  Jag lever! Väldigt mycket i skolan därför jag inte skriver så mycket här. Men tänkte faktist slänga upp en annons. på våran belted galloway tjur Palle. Han är verkligen jättesnäll dock kan man ju inte gå i grimma med honom som...

Av Nora - 25 september 2014 20:18


Videon verkade ju inte funka så slänger in den här längre ner i det här inlägget.  Men jag har iallafall lekt med ymer ikväll. Vi fick stanna på gårdsplanen då det hade mörknat och vi behövde lju. så vi gick runt like och spraqng lite. Han skötte s...

Av Nora - 25 september 2014 07:30

Jag insåg precis att jag inte är henna på 11 timmar på torsdagar, åker lite innan 7 på morgonen och kommer hem vid 6 om jag har tur kan jag komma med 4 bussen så jag är hemma vid 5 men då har jag tur. Man hinner inte så mycket mer efter det. Men eft...

Av Nora - 11 september 2014 14:31

Hej folket :) För några dagar sedan bestämde jag mig att vara med i en tävling, som elmia lantbruk har, im biljetter till årets mässa som i år är lantbruksmaskin o fält. Förra åtet var det djur. Då var jag och min mamma och kollade på ko utställning...

Ovido - Quiz & Flashcards