konora

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

18 januari

Av Nora - 18 januari 2014 19:54

   Idag kom moster så vi körde muffins igen, mamma o hon gick på varsin sida muffins och jag i vagnen med tömmar denna gång. Vi hade repgrimman under så de hade ett varsit grimskaft fall något skulle hända. annars ''styrde'' jag själv. Hon lyssna väldigt bra på mig. 


Senare testa jag att ha hackamore på mjölner. Moster gick brevid honom och jag efter med tömmar, lite senare hoppa jag upp och red barbacka sista biten hem. Att rida barbaka på en ko är beneigt! Gör det inga lägnre turer på tjurar det är sjukt obekvämt. Efter det tog jag på repgrimman igen och moster tog ut ymer. Första gången mjölner fick möta sin bror. Ymer var jätte kaxig mot honom och skulle stångas, snälla mjölner höll bara mot när han tog i allt han kunde.

Vi gick en liten tr med dem tillsammans, myspys!


Effter det tog jag Baltasar och moster typ Dot och gick en sväng så de med fick komma ut.

Baltasar har blivit väldigt strakt och drog med mig.

 
 
linellas

linellas

8 februari 2014 20:09

Vad roligt att tämja en tjur! Vi hörde från Hannelore och Benny! (är Filippas storasyster) Hoppas allt går bra. Ska bli roligt att se! Lycka till! :)

http://www.linellas.se

Nora

8 februari 2014 20:22

Tack så jättemycket, kul att du har varit inne o kollar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nora - 20 oktober 2014 19:16


Idag när jag kom hem från skolan så åt jag lite snabbt och böt sedan om för att sticka ut i stallet och ta in muffins för att ta en tur med henne. Jag tränsade och sadlade henne och sedan drog ut.   När vi nästan hade kommit till slutet av kohage...

Av Nora - 19 oktober 2014 14:01


Hej hopp i gallopen!  Jag lever! Väldigt mycket i skolan därför jag inte skriver så mycket här. Men tänkte faktist slänga upp en annons. på våran belted galloway tjur Palle. Han är verkligen jättesnäll dock kan man ju inte gå i grimma med honom som...

Av Nora - 25 september 2014 20:18


Videon verkade ju inte funka så slänger in den här längre ner i det här inlägget.  Men jag har iallafall lekt med ymer ikväll. Vi fick stanna på gårdsplanen då det hade mörknat och vi behövde lju. så vi gick runt like och spraqng lite. Han skötte s...

Av Nora - 25 september 2014 07:30

Jag insåg precis att jag inte är henna på 11 timmar på torsdagar, åker lite innan 7 på morgonen och kommer hem vid 6 om jag har tur kan jag komma med 4 bussen så jag är hemma vid 5 men då har jag tur. Man hinner inte så mycket mer efter det. Men eft...

Av Nora - 11 september 2014 14:31

Hej folket :) För några dagar sedan bestämde jag mig att vara med i en tävling, som elmia lantbruk har, im biljetter till årets mässa som i år är lantbruksmaskin o fält. Förra åtet var det djur. Då var jag och min mamma och kollade på ko utställning...

Ovido - Quiz & Flashcards