konora

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Nora - 6 januari 2014 15:37

idag har varit en nyttig dag!

Moster kom hit och skulle hjälpa oss sätta vagn bakom mjölner. 

I början var han jätte pigg o ville väll inte alls gå sakta men vagnen strunta han i. Efter en stund gick han på, väldigt snabbt och de kunde hänga på vagnen,  jag gick framför och höll i honom medan mor och moster gick på varsin sida och var med så de kunde rycka loss vagnen fall något skulle hända. Efter ca 1 km så finns det en gård med en stor plan på som man kan vända på, där vändi vi hemåt och efter som han var så duktig så gav jag mor grimskaftet och hoppa bak o satt mig i kärran. Det kändes konstigt att inte ha några tömmar när man satt där.


Sen tog vi även muffins vårat gotlandsruss sto som fylller 5 i år och vi håller på att köra in. Hon var med jätte duktig så fick hoppa i vagnen på samma ställe. 


Efter att ha haft de 2 ute tog vi ut Vilgot och Smaragd (kallas smirre). Vilgot fyller 15 iår och är gotlandsruss och Smirre fyller med 15 och är tinker . Jag red vilgot och min moster red Smirre och morder min gick med. Vart en liten tur, lite i skog o lite på grusväg. 


Ymer fick med komma ut i grimma o springa lite.


Super bra dag, jätte mysig och att allt gick bra gör den bättre!  

Ovido - Quiz & Flashcards