konora

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Mjölner

Av Nora - 5 januari 2014 21:42

Mjölner, min första ''ko'' jag skulle få behålla.

Mamma sa när vi köpte honom ''det blir inge kött på honom så du får behålla honom.'' Jag vet vad glad jag var då, jag skulle faktist få behålla honom, rida in honom eller köra! 


Han är född 9 november 2012. Ras: fjällko

När han kom var han ganska skygg, då var det bara att sätta sig hon honom och även butter som vi köpte vid samma tid. När han vart van vid mig börja jag med grimma och senare ut o gå. Första gången han var ute var det snö och jag skulle fotta till en sak i bilden, så jag knöt farst honom runt magen och höll ena handen i grimskafftet och andra i kameran, så sprang han rund mig på gärdet och jag fottade.  

Vid den tiden hade vi blivit mycket bra vänner och det har bara blivit bättre vännskap.

Jag har haft sadel på honom, nu använder jag repgrimma och har även tömkört honom. 

Vi har även testat att bada som han gilla väldigt mycket! Tyvär hade jag ite badkläder så vi kunde inte gå så han kunde simma.

Vi är ute och går en hel del. Vi har testat lite tricks, vi har tränat löst på gårdsplan och även testat att buga.

Jag har mutat honom med Jordgubbs häst godis. Han ÄLSKAR det.


Imorgon kommer moster hitoch då ska han få vagn efter sig för första gången! 


Ett litet collage hur mycket som har hänt under 2013, han har växt så mycket på ett år!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nora - 20 oktober 2014 19:16


Idag när jag kom hem från skolan så åt jag lite snabbt och böt sedan om för att sticka ut i stallet och ta in muffins för att ta en tur med henne. Jag tränsade och sadlade henne och sedan drog ut.   När vi nästan hade kommit till slutet av kohage...

Av Nora - 19 oktober 2014 14:01


Hej hopp i gallopen!  Jag lever! Väldigt mycket i skolan därför jag inte skriver så mycket här. Men tänkte faktist slänga upp en annons. på våran belted galloway tjur Palle. Han är verkligen jättesnäll dock kan man ju inte gå i grimma med honom som...

Av Nora - 25 september 2014 20:18


Videon verkade ju inte funka så slänger in den här längre ner i det här inlägget.  Men jag har iallafall lekt med ymer ikväll. Vi fick stanna på gårdsplanen då det hade mörknat och vi behövde lju. så vi gick runt like och spraqng lite. Han skötte s...

Av Nora - 25 september 2014 07:30

Jag insåg precis att jag inte är henna på 11 timmar på torsdagar, åker lite innan 7 på morgonen och kommer hem vid 6 om jag har tur kan jag komma med 4 bussen så jag är hemma vid 5 men då har jag tur. Man hinner inte så mycket mer efter det. Men eft...

Av Nora - 11 september 2014 14:31

Hej folket :) För några dagar sedan bestämde jag mig att vara med i en tävling, som elmia lantbruk har, im biljetter till årets mässa som i år är lantbruksmaskin o fält. Förra åtet var det djur. Då var jag och min mamma och kollade på ko utställning...

Ovido - Quiz & Flashcards